Blog

Nyheder, inspiration og tips

FACEBOOK CHATBOTS - NYE MARKETING KANALER

FACEBOOK CHATBOTS - NYE MARKETING KANALER

18.05.2018 Jakub Dano

Facebook chatbots er den nyeste trend inden for digital marketing, og de bevæger sig stille og roligt ind i spotlightet.

Marketing igennem en Facebook chatbot bliver mere og mere almindeligt hos virksomheder på det globale marked, hvor chatbots herhjemme stadig ikke er specielt udbredt.

Det oftest stillede spørgsmål om chatbots er “hvilke fordele de giver virksomheder”. Vi har derfor dannet et overblik over det.

Brugersupport

via GIPHY

Det chatbots oftest bliver brugt til er support og assistance til brugere. De fleste af kunderne bruger allerede Facebook og Facebook Messenger. Så der er ingen grund til at omdirigere kunden til andre kanaler. Chatbots gør det muligt for dig at kommunikere med kunden gennem allerede etablerede kanaler, som de bruger på en daglig basis. En anden fordel er at den kan svare direkte og automatiseret på FAQ spørgsmål som kunden kunne have til virksomheden. Du kan spare både tid og penge på at automatisere besvarelserne.

At sende indhold

via GIPHY

Siden sidste opdatering har Facebook givet muligheden for at sende brugeren indhold via Messenger. Ligesom med et nyhedsbrev skal du være logget på for at kommunikere via Messenger. At logge ud er også en obligatorisk mulighed. I eksemplet kan du se HubSpot, som sender deres nyheder 1x pr. uge.

Servicer

via GIPHY

Vi ser hele tiden chatbots i Messenger, der er ved at erstatte eksisterende apps. En af de første og mest kendte er vejrudsigten Poncho. Man giver sin lokation, spørger om vejret og får herefter en vejrudsigt. De virksomheder der ser fordelene i chatbots, kommer fra mange forskellige områder som: ernæring og sundhed, sprogkurser, rejser… Og på det sidste også flere offentlige institutioner.

Online salg

via GIPHY

Chatbots indenfor online salg letter arbejdet fra medarbejderne ansat i kundeservice, hovedsageligt fordi de er så hurtige til at svare. Chatbots svarer nemlig på spørgsmål med det samme. Vi kan bestemme præcis, hvordan chatbotten skal svare på kundens spørgsmål, og foreslå hvilket passende produkt de skal købe. På den måde letter vi købsprocessen for både køber og sælger. Facebook chatbots er stadig i de tidlige stadier, så der kommer derfor hele tiden nye funktioner til.

Se hvilke kurser vi tilbyder

Internet Sikkerhed og Hacking

Internet Sikkerhed og Hacking

2750 Ballerup 02.11.2020

Lær de grundlæggende hacking teknikker og hvordan du bedst kan beskytte dig selv på internettet. Dette kursus er for begyndere, og kræver ingen forhåndsviden.

Fra 1500,00 DKK

Tilmeld dig dette kursus

Tilmeld dig nyhedsbrev